تحول دیجیتال در صنعت خودرو پیشگامان آسیا
انتشار: شهریور 15، 1400
بروزرسانی: 19 آذر 1404

تحول دیجیتال در صنعت خودرو پیشگامان آسیا

تحول دیجیتال در صنعت خودرو پیشگامان آسیا

شرکت هاي خدمات لجستیك طرف سوم يا به اختصار 3PLها به شرکت هايي گفته مي شود که سازمان هاي تولیدي يا خدماتي، بخشي يا کل امور لجستیکي خود را به آنها برونسپاري ميکنند. اين شرکتها در حوزه هاي حمل ونقل و انبارداري متخصص و قادر به اجراي عملیات لجستیکي مجزا و وظايف پیچیده لجستیکي هستند. از سویی دیگر، واردات خودرو از تیرماه ۹۷ ممنوع اعلام شد و حتی خودروهای از پیش خریداری شده نیز تعیین تکلیف نشد. به گونه ای که هنوز با گذشت پایان یافتن سال ۹۸، تعداد زیادی خودرو در صف انتظار خروج از گمرک و رسیدن به دست مشتریان هستند.

  • ضمنا عرضه خودرو در بورس کالا می تواند از دوجنبه به این صنعت کمک کند و مسیر بهبود صنعت را سرعت ببخشد.
  • استفاده از آلیاژ های فولادی سبک وزن باعث صرفه جویی بهتر سوخت، ارتقای پایداری و کاهش ردپای کربن در بخش خودرو در ایران می شود.
  • زنجیره ارزش دیجیتال با کنار زدن روش ها و مدل های سنتی فعالیت، امکان توسعه کسب و کارهای پویا و انعطاف پذیری که آمادگی بیشتری برای مقابله با شرایط غیر قابل پیش بینی شده را دارند، فراهم می کند.
  • قیمت مواد اولیه طی ۵ سال اخیر، به طور متوسط بیش از ۱۰ برابر شده در حالی که قیمت کارخانه ای خودرو در این مدت کمتر از ۵ برابر رشد کرده است.
  • توافق هسته ای برجام هنوز احیا نشده است و تحریم صنعت خودروسازی کشور همچنان ادامه دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواضع خود را درباره همکاری های خارجی در آینده، اعلام کردند.

بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. قیمت ارز یکی از مهمترین فاکتور های اثرگذار در صنعت کشور است که عموماً سیاست های اتخاذ شده، منجر به سرکوب نرخ ارز و به نفع واردکنندگان بوده است. البته در مقاطعی به بهانه حمایت از تولیدکنندگان، ارز ترجیحی توزیع شده است که این نیز نه تنها کمکی به صنعت نکرده است بلکه منجر به حضور شبه تولیدکنندگان برای دریافت رانت ناشی از این سیاست شده است.

اصلاح هسته ای قانون اساسی پیونگ یانگ/ خطر قریب الوقوع» جنگ اتمی در شبه جزیره کره

بخشی از فواید اجرای سریع این پیشنهاد یعنی صرفا وجه مالی آن که ناشی از فروش این سهام هاست در حال حاضر میتواند حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برای سایپا و ایران خودرو آورده به همراه داشته باشد. اگر میزان فعلی زیان انباشته شرکت های خودرو سازی درست باشد، بالاخره در یک جا صنعت خودرو را به زمین می زند. آن چیزی که هست، این است که نه آن قیمت کارخانه، درست بوده و نه این قیمتی که در بازار آزاد وجود دارد. این وضع، پاشنه آشیل صنعت خودرو بوده ولی ما باید به یک ثبات برسیم تا بازار یک جریان عادی پیدا کند و حباب ها به طور کامل تخلیه شوند.

فروش انواع جک پالت دستی

با توجه به آمار ها؛ در ایالت متحده از هر هزار نفر 837 نفر مالک خودرو هستند، این عدد برای ژاپن، آلمان، بریتانیا و فرانسه به ترتیب 591 ،589 ،579 و 569 و برای چین، تنها 173 نفر است. در قسمت بهای تمام شده تولید نیز، کمینه هزینه ی ساخت یک خودروی اقتصادی بین 10 تا 20 دلار است. این مبلغ از حداقل 20 هزار دلار هزینه بدنه و 10 هزار دلار هزینه موتور تشکیل شده است. حاشیه سود پیش از مالیات بسیاری از بزرگ ترین خودروسازهای دنیا کمتر از 10 درصد است.

با تعداد یک میلیون و 600 هزار خودروی عرضه شده، بازار خودرو به آرامش رسیده بود. یک بحث دیگر، بحث صنعت خودرو یا حوزه داخلی است، یعنی این که چقدر عرضه و تقاضا، با هم برابر بوده و تولید می تواند به تقاضا پاسخ بدهد. برای مثال در سال 1396 که محیط کلان سیاسی و اقتصادی کشور ما آرام بود، دلار ثبات نسبی قیمت را تجربه می کرد و کشور ما در ثبات نسبی بود، میزان تقاضا برای خرید خودرو، یک تقاضای در حد طبیعی بود.